1. You should assign Material and make UV first. Then select Material Group and under Utilities tab click Add Displacement Texture.
(Material과 UV가 있는 상태에서 Material Group 선택 후 Utilities탭에 있는 Add Displacement Texture 클릭)
2. Save as OpenEXR, Format: Grey, Color: 0.5, 0.5, 0.5.
(OpenEXR 파일로 저장하고 Format 은 Grey, Color는 0.5, 0.5, 0.5 로 세팅)
3. Change ‘Vector Displacement’ to regular Displacement. Because it’s GreyScale map.
(Vector Displacement 를 regular Displacement로 바꿈 (GreyScale 맵이기 때문))

4. Under Sculpt Tools, use push tool and etc. To save the map, you should right click the map and save. crtl+s doesn’t save the map.
(Sculpt Tools 에 push 등으로 수정하면 맵에 반영됨. (crtl+s로 는 맵은 저장안됨. 맵 저장은 따로해야함))



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