1. Import a tree model. (I download free model in turbosquid.com) Leave it in the origin(0, 0, 0)
(나무 모델을 임포트. origin(0,0,0)에 그대로 둔다.)
2013-08-31 오후 5-57-36
 
2. If there are two layers for tree, merge that layers.  Cut the polygons in one layer and paste it into another layer.
(나무 레이어가 두개로 되어 있다면 한개로 만들어준다.)
 
3. Scale down to fit current scene.
Important: Scale down in the polygons mode, not Items mode.
If you scale the prototype in Item mode, you then need to Freeze the scale for the replicated versions to update.
(폴리곤 모드에서 현재 씬에 맞게 크기 조절. 아이템 모드에서는 조절해도 replicator에 반영되지 않음.
프로토타입과 리플리케이터의 사이즈가 서로 안맞다면 프로토타입을 Freeze 해줌.)
 
4. Make a plane for replicator’s point source in new layer. Segment : something like 40, 1, 30
(새 레이어에 나무가 앉혀질 폴리곤을 만든다. Segment : 대략 40, 1, 30)
2013-08-31 오후 6-11-25
 
5. Make replicator layer.
(리플리케이터 레이어를 만든다.)
2013-08-31 오후 6-08-37
 
6. Setting  Replicator like this image. Prototype: impoted tree, Point Source: plane for replicator.
(그림과 같이 리플리케이터 세팅. 프로토타입: 임포트한 나무,  포인트  소스: 평면 폴리곤)
2013-09-01 오전 12-16-49
 
7. It will look like this image.
(렌더링 중인 이미지)
2013-09-01 오전 12-21-46